نرم افزار CRM

پیوندها
  • ۰
  • ۰

آمارها نشون میده که فقط 10 درصد استارت آپ ها تبدیل به کسب و کاری موفق می شوند و 90 درصد بقیه در کمتر از 5 سال شکست میخورند. اما علت شکست اکثر استارت آپ ها یا به عبارت دیگه، رمز موفقیت اون 10 درصد استارت آپ موفق چیه؟

وقتی روند کار استارت آپ های موفق رو بررسی می کنیم، چند مورد بین همه اونها مشترک بوده و یکی از مهمترین هاش استفاده از نرم افزار CRM است.

همه مدیران کسب و کارهای موفق، در این مورد هم نظر هستند که استفاده از نرم افزار CRM یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، یک عامل حیاتی در موفقیت کسب و کارهای نوپا است. پس اگه به تازگی استارت آپی رو شروع کردید و یا اینکه قصد راه اندازی کسب و کاری رو دارید، حتما برای مدیریت فروش و ارتباط با مشتری از یک نرم افزار سی آر ام استفاده کنید. شاید حتی لازم باشه از بهترین نرم افزار CRM موجود در بازار استفاده کنید!

حتما الان میخواید بگید که خیلی وقتا، برای شروع استارت آپ ما اونقدر بودجه در اختیار نداریم که بخوایم هزینه زیادی رو صرف خرید یه نرم افزار CRM حرفه ای کنیم، چه برسه به اینکه بخواهیم از بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان موجود در بازار استفاده کنیم.

اما واقعیت اینه که همیشه بهترین به معنی گران ترین نیست. یعنی شما میتونید با هزینه خیلی کم و حتی به صورت رایگان از بهترین نرم افزار CRM موجود در بازار استفاده کنید.

تو این مطلب به شما آموزش میدیم که چطور میتونید از همه امکاناتی که از یک نرم افزار CRM رایگان که برای رشد کسب و کارتون مورد نیاز هست، استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

چطوری بصورت رایگان از یک نرم افزار CRM حرفه‌ای استفاده کنیم؟

اولین گام، انتخاب نرم افزار CRM هست. پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار CRM دانا است. چون هم رابط کاربری خیلی خوبی داره و هم اینکه همه امکاناتی که برای مدیریت فروش نیاز دارید رو میتونه در اختیارتون قرار بده. البته نرم افزارهای CRM دیگه ای هم تو بازار هستند اما معمولا امکانات کمتری دارند و استفاده ازشون سخت تره.

خب حالا که نرم افزار CRM مورد نظرمون رو انتخاب کردیم، نوبت به ساخت حساب میرسه. برای ساخت حساب در دانا میتونید به سایت رسمی دانا مراجعه کنید. تو سایت بخشی به اسم ثبت نام هست. با استفاده از آدرس ایمیلتون میتونید ثبت نام کنید.

پس از ثبت نام، یک حساب حرفه‌ای برای شما ساخته میشه. به همین سادگی! حالا میتونید از نرم افزار CRM تون برای مدیریت فروش و ارتباط با مشتری هاتون استفاده کنید.

خب سوالی که پیش میاد اینه که بعد از 14 روز که فرصت استفاده رایگان از نرم افزار تموم شد چیکار کنیم؟

اینجا باید حرفه‌ای رفتار کنید تا استفاده از نرم افزار CRM براتون تقریبا رایگان تموم بشه. پس با دقت این بخش رو بخونید.

وقتی که حساب رایگانتون رو ایجاد کردید، یعنی وقتی که 14 روز اعتبار دارید، روز حیاتی کسب و کار شما است. روز اول برای کارشناساتون حساب کاربری ایجاد کنید، با استفاده از امکان ایمپورت داده همه سرنخ ها و فرصت های فروشتون رو به نرم افزار وارد کنید و کمپین های فروشتون رو در نرم افزار تعریف کنید. حالا وقت کار تیمی رسیده. تو این 14 روز میتونید مثل یه شرکت بزرگ روال فروش رو شکل بدید و با مشتری ها تماس بگیرید، ایمیل های گروهی و خودکار ارسال کنید و روند رشد سرنخ ها رو دنبال کنید.

آمارها نشون میده که استفاده از نرم افزار CRM مناسب میتونه فروش رو تا 300 درصد افزایش بده و مطمئن باشید که این میزان رشد در فروش، تو همون دو هفته آزمایشی هم اتفاق می افته، یعنی شما به صورت رایگان تونستید از ابزار جادویی افزایش فروش استفاده کنید و سودی رو به دست بیارید که بدون استفاده از CRM باید یکسال برای رسیدن بهش تلاش می کردید.

این جا است که کار تیمی جواب داده و کل تیم از نتیجه کار راضی هستند و شما هم تونستید با افزایش فروش هزینه خرید یه نرم افزار CRM حرفه ای برای یکسال رو تامین کنید.

اما هنوز کارمون تموم نشده. ما یه استارت آپ نوپا هستیم و در مدیریت هزینه ها باید خیلی با دقت رفتار کنیم. نسخه آزمایشی دانا، یه نسخه حرفه‌ای از نرم افزار CRM هست که امکانات خیلی جامع و متنوعی داره، اما برای یه استارت آپ نوپا همه این امکانات ضروری نیست. پس باید هوشمندانه عمل کنیم و به جای خرید نسخه حرفه‌ای دانا، فقط امکاناتی که بهشون نیاز داریم رو بخریم! اینطوری میتونیم در هزینه هامون صرفه جویی کنیم و همه اون امکاناتی که برای مدیریت مشتری هامون نیاز داریم رو در اختیار داشته باشیم.

یه CRM خوب برای استارت آپ ها چه امکاناتی باید داشته باشه؟

برای اینکه بتونید حداکثر استفاده رو از نرم افزار CRM ببرید و مطمئن باشید که CRM به افزایش فروش شما کمک میکنه، نیازی نیست به دنبال کامل ترین و بهترین نرم افزار CRM موجود در بازار باشید. فقط کافیه نرم افزاری رو بخرید که این امکانات رو در اختیار شما قرار بده:

بانک اطلاعاتی یکپارچه

مهمترین هدف یه نرم افزار CRM ساده تر کردن ارتباط با مشتری ها است. یه ارتباط خوب زمانی شکل میگیره که شما اطلاعات کاملی درباره مشتری داشته باشید. پس موقع خرید نرم افزار CRM حواستون باشه که بتونه بانک اطلاعاتی یکپارچه ای برای مشتری ها رو در اختیارتون قرار بده. همه نسخه های دانا این قابلیت رو دارند، پس تفاوتی نداره کدوم نسخه رو میخرید، فقط تعداد مشتری هایی که میتوتید در نرم افزار ذخیره کنید فرق داره. تو همون دو هفته آزمایشی به صورت حدودی متوجه میشید که چه تعداد مشتری براتون مناسب تره.

اتوماسیون فروش

جذاب ترین بخش نرم افزار CRM اتوماسیون فروش است. وقتی تعداد مشتری هاتون بیشتر میشه، دیگه نمی تونید به صورت دستی براشون ایمیل بفرستید، تیکت هاشون رو به کارشناس مناسب تخصیص بدید، اونها رو در کمپین های فروش وارد کنید و برگزاری جلسات رو مدیریت کنید. یه نرم افزار CRM خوب همه این کارها رو به صورت خودکار برای شما انجام میده. پس حواستون باشه که نرم افزار CRM که انتخاب می کنید، حتما اتوماسیون داشته باشه.

گزارش گیری

موفقیت در فروش بدون ارزیابی دائمی، نمیتونه همیشگی باشه. پس باید همیشه حواستون به آمارهای فروش باشه. نرم افزارهای CRM حرفه ای امکانات متنوعی برای تهیه گزارش های آماری در اختیار شما قرار میدن. پس ابزارهای گزارش گیری رو در لیست امکانات ضروری برای خرید نرم افزار CRM قرار بدید.

  • ۰۰/۰۴/۰۶
  • دانا پرداز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی