نرم افزار CRM

پیوندها

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کار کردن با مشتری می‌تواند وظیفه دشواری باشد. برقراری و حفظ ارتباط با مخاطبین، شناسایی مناسب مشکلات و کسب اطمینان از رضایت مشتری می‌تواند بار سنگینی را بر دوشِ تیم ارتباط با مشتری کسب و کار شما تحمیل کند.

یک نرم‌افزار CRM می‌تواند بخشی زیادی از این فشارِ کاری را در یک کسب و کار و فرایندهای فروشِ آن به عهده بگیرد. این نرم‌افزار فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم می‌کند.

امروزه، کسب و کارها بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارند مشتری‌های فعلی و بالقوه خود را با وسواس بیشتری مدیریت کنند. استفاده از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان کارآمد، یکی از بخش‌های اصلی در هر استراتژی مدیریت مشتری محسوب می‌شود.

ویژگی‌های اصلی نرم افزار CRM

پس از پاسخ به سوال CRM چیست به معرفی ویژگی های اصلی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می پردازیم، در این مطلب لیستی از کارکردهای اصلی یک نرم‌افزار سی آر ام ارائه شده است که به شما کمک می‌کند تا شناخت بیشتری نسبت به این نرم‌افزارها پیدا کنید.

مدیریت مخاطبین در نرم افزار سی آر ام

مدیریت مخاطبین یکی از بخش‌های اصلی هر نرم‌افزار CRM است که به شما اجازه می‌دهد مخاطبین خود را گروه‌بندی کنید و پیگیری‌های لازم را به شکل راحت‌تری انجام دهید. با این قابلیت، شما می‌توانید اطلاعات مهم هر مشتری را جمع‌آوری و نگهداری کنید و از آنها در استراتژی‌های بازاریابی خود بهره برای معرفی محصولات جدید بهره ببرید.

علاوه بر این، با استفاده این قابلیت می‌توانید با هر مشتری مطابق با نیازها و ترجیحاتی که دارد تماس بگیرید و احساس ارزشمندی و توجه بیشتری را در آنها ایجاد کنید. این یکی از عوامل اصلی برای کسب رضایت مشتری است.

مدیریت تیم فروش و مشتری‌های بالقوه

کمی‌سازی فرصت‌هایی که با مشتریان مختلف در دسترس تیم فروش قرار دارد یکی از ویژگی‌های نرم‌افزارهای CRM دانا است. این قابلیت که با عنوان شناسایی سرنخ‌ها نیز شناخته می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا مشتریانی که احتمالا بالاترین نرخ تبدیل را دارند شناسایی کنند. با استفاده از این قابلیت می‌توان کارایی تیم‌های فروش و بازاریابی را افزایش داد و فرایند فروش را بهینه‌تر کرد.

 

گزارشات و داشبوردها نرم افزار CRM

امکان گزارش‌دهی و داشبوردهای مختلف از مهم ترین ابزارهای بهترین نرم افزار CRM در زمینه هوش تجاری محسوب می شوند. کاربران می‌توانند آمارها را به صورت تصویری مشاهده کنند و یا با سفارشی‌سازی گزارش‌ها و داشبوردها روند کاری خود را بهبود ببخشند.

این بخش‌ از نرم‌افزارهای CRM قابلیت به‌روزرسانی بی‌درنگ و امکان دسترسی از طریق پورتال‌های مختلف برای تیم‌های مرتبط را در دسترس قرار می‌دهد. مدیریت این گزارشات می‌تواند به تصمیمات داده محور منتهی شود. با سرمایه‌گذاری در ابزارهای هوش تجاری CRM در واقع بر روی آینده‌ی کسب و کار خودتان سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

تحلیل فروش

یکی از اهداف گزارش‌دهی، تحلیل فروش است که به عنوان یکی از ارزشمندترین ویژگی‌های هر نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند با این ویژگی، کمپین‌های فروش بهتری را در آینده برگزار کنند.

نرم‌افزار CRM دانا به شما کمک می‌کند تا اطلاعات را از شبکه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌ها و ترافیک وب‌سایت جمع‌آوری و تحلیل کنید تا دید جامع تری نسبت به کارآمدی کمپین های مختلف خود داشته باشید.

اتوماسیون نیروهای فروش در سیستم سی آر ام

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نرم‌افزارهای CRM قابلیت اتوماسیون بخش‌هایی از فرایند فروش است. این بخش‌ها شامل تماس‌های خروجی، پیگیری کمپین‌ها و سازمان‌دهی اطلاعات برای برگزاری کمپین‌های موثرتر در آینده می‌شود. اتوماسیون این وظایف تکراری به کارمندانتان اجازه می‌دهد تا زمان و تمرکز بیشتری را صرفِ وظایف پیچیده کنند.

پیش‌بینی فروش

تعیین یک شاخص برای موفقیت یکی از بزرگترین‌ کارکردهای یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط مشتری است. با ویژگی پیش‌بینی فروش، شما می‌توانید برای ارزیابی موفقیت یا عدم موفقیت نتایج به دست آمده یک بنچمارک تعیین کنید. علاوه بر این، با استفاده از این اطلاعات می‌توانید مسیرهای مناسب‌تری را برای آینده در نظر بگیرید.

مدیریت پایپ‌لاین در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

با این قابلیت می‌توانید یک دید کلی نسبت به پایپ‌لاین فروش داشته باشید و وضعیت و میزان پیشرفت هر کدام از قسمت‌های قیف فروش را بررسی کنید.

اگر قیف فروش بلندتری دارید، حتما هنگام خرید یک نرم‌افزار CRM به وجود این ویژگی توجه داشته باشید. نرم افزار CRM دانا با فراهم کردن این امکان که از بالا به تمامی قسمت‌های قیف فروش اشراف داشته باشید به شما کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه خود را به شکل بهتری هدایت کنید.

مدیریت عملکرد فروش

در بین تمام ویژگی‌های سیستمی نرم‌افزار CRM دانا، مدیریت عملکرد فروش یک ویژگی بسیار مهم است که مزایای زیادی را برای تیم‌های فروش شما فراهم می‌کند. مدیران به آسانی می‌توانند عملکرد تیم‌ فروش‌ خود را تحت نظر داشته باشند.

این اطلاعات می‌تواند توسط کارشناسان فروش یا سایر افراد مسئول سازمان‌دهی شوند. با کمک این قابلیت، می‌توانید از بهترین عملکردِ تیم فروش خود مطمئن شوید و در صورت وجود ضعف در بعضی از بخش‌ها، برای بهبود عملکرد اقدام کنید.

 

یکپارچه‌سازی چت

ویژگی چت برای یک کاربر مدرن بی‌نهایت ارزشمند است. نرم افزار CRM دانا با قابلیت یکپارچه‌سازی با محبوب‌ترین نرم‌افزارهای چت مانند داناچت، این امکان را برای شما فراهم می کند تا مستقیما از طریق محیط CRM با کارمندان و مشتریان خود چت کنید و یا یک سرویس خدمات مشتری قدرتمند را در اختیار داشته باشید.

 

ابری یا محلی

نرم‌افزارهای CRM در فرمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. راهکارهای مبتنی بر وب با عنوان SaaS یا CRM آنلاین و راهکارهایی با نصبِ محلی. سیستم‌هایی که به صورت محلی بر روی کامپیوترهای شرکت نصب می‌شوند با خرید لایسنس در دسترس کاربر قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر، راهکارهای CRM مبتنی بر فضای ابری، بر روی ریموت سرورها قرار می‌گیرند و به‌روزرسانی، ارتقاء سخت‌افزارهای سرور، پشتیبان‌گیری و تامین امنیت توسط ارائه دهنده سرویس انجام می‌شود.

نرم افزار های CRM ابری مانند CRM دانا این قابلیت را به کاربر ها میدهند تا از هر جایی و در هر زمانی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. تیم های فروش شما میتوانند بلافاصله بعد از هر ویزیت بدون نیاز به حضور در شرکت، اطلاعات را بررسی و بروزرسانی کنند. این اطلاعات همچنین برای هر کاربر یا تیمی که به آن نیاز دارد در دسترس قرار می گیرد.

مزایای نرم افزار CRM ابری دانا

  • راه اندازی سریع تر
  • آپدیت های نرم افزاری خودکار
  • مقرون به صرفه تر و مقیاس پذیر
  • امکان استفاده در هر زمان، مکان و دستگاهی
  • افزایش همکاری
  • دانا پرداز