نرم افزار CRM

پیوندها

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

چرا باید از نرم افزار CRM استفاده کنیم و بهترین نرم افزار CRM چه کمکی به ما می کند؟ 
کار کردن با مشتری ها می تواند گاهی اوقات بسیار سخت باشد. باید حواستان به همه مشتریان باشد، مشکلاتشان را به درستی تشخیص دهید و به شکل مثبت با آنها ارتباط برقرار کرده و رضایتشان را جلب کنید. اگر مشتری از خدمات شما ناراضی باشد، دیگر به سراغ شما نمی آید حتی اگر محصولات و خدمات شما بهترین کیفیت را داشته باشند. 
 شرکت های بزرگ برای مدیریت مشتریان از بهترین CRM های موجود در بازار استفاده می کنند. این سیستم های هوشمند با دسته بندی و ذخیره اطلاعات مشتری به صورت ساختارمند نقش مهمی در مدیریت ارتباط با مشتری ایفا می کنند.  انتخاب نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مناسب می تواند نقش موثری در موفقیت سازمان ها داشته باشد. . به همین دلیل در این مطلب به ویژگی هایی که بهترین نرم افزار CRM باید داشته باشد اشاره می کنیم.

1. منظم سازی داده های فروش 


یکی دیگر از ویژگی های بهترین نرم افزار CRM قابلیت منظم سازی و دسته بندی اطلاعات فروش و مشتریان است. پس از این دسته بندی، اطلاعات به صورت بصری به صاحبان کسب و کار نمایش داده می شود، تا بتوانند بر پایه آن تصمیمات مناسب اتخاذ کنند. می توان بر اساس این اطلاعات، KPI های مناسب را سنجید و نقاط ضعف را مشخص کرد.
 


2. ذخیره سازی اطلاعات


برای اینکه بتوان از داده ها استفاده لازم را برد، ابتدا نیاز است آنها را در محلی به شکل مناسب ذخیره کرد. از ویژگی های بهترین CRM این است که اطلاعات را به شکلی ذخیره می کند، که بعد ها بتوان اطلاعات مرتبط را با تقسیم بندی مناسب استخراج کرد. همچنین با تهیه فایل های بکاپ مانع از دست رفتن فایل ها و اطلاعات مهم می شود.

 
3. همگام سازی و به اشتراک گذاری فایل ها 


بهترین نرم افزار CRM به عنوان یک پلتفرم هماهنگ کننده بین سایر برنامه های مورد استفاده شما عمل می کند. به راحتی می توانید این محصول  را با ایمیل، گوگل درایو و صفحات گسترده همگام کنید. با این ویژگی ، می توانید همه کارها را تنها از یک پلتفرم پیگیری کنید.


 
4. داشبورد فروش

 
یکی از مهمترین ویژگی هایی که در بهترین نرم افزار CRM به چشم می خورد، داشبورد های مدیریتی است که گزارشات مختلف فروش را در یک داشبورد قابل ویرایش در اختیار کارشناسان فروش قرار می دهد. 


 
5. مدیریت عملیات فروش


مدیریت عملیات فروش دارای مزایای زیادی برای تیم فروش است. به این ترتیب مدیران قادر به مشاهده این مهم خواهند بود که چه قسمت هایی از تیم به خوبی کار می کنند و کدام قسمت ها نیازمند بهینه سازی هستند. می توانید داده های مربوط به کارشناس فروش و یا هر داده دیگری را رصد کنید و عملکرد کارشناسان فروش را به منظور دسترسی به اهداف مورد نظر مدیریت کنید. اگر با داده های واقعی به سراغ مشکلات بروید، حل کردن آنها آسان تر خواهد شد.
 


6. اتوماسیون بازاریابی 


 
بازاریابی خودکار شما را قادر می کند تا به شکل بهینه و با استراتژی مناسب مشتریانی را انتخاب کنید که احتمال خرید کردنشان بالاتر است. بهترین نرم افزار CRM به شما اجازه می دهد که اتوماسیون بازاریابی برای کمپین های مختلف را خودتان تنظیم کنید.


 
7. ادغام چت در بهترین CRM

 
برای کاربران امروزی هیچ چیز مهمتر از توانایی برقراری ارتباط از طریق چت نیست. با استفاده از یک نرم افزار چت آنلاین مانند دانا چت و ادغام آن با بهترین نرم افزار CRM، می توانید از یک UI واحد، با مشتریان، همکاران و کارمندان خود، ارتباط برقرار کنید.
 


8. ادغام و اتوماسیون مرکز تماس 


یکی از ویژگی های اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، قابلیت استفاده از سایر نرم افزار ها از جمله نرم افزار مرکز تماس در همان محیط نرم افزار است. هرچه بتوانید از سیستم های کمتری استفاده کنید، احتمال بروز خطا و از دست رفتن اطلاعات با ارزش، پایین تر می آید. نرم افزار CRM دانا قابلیت مرکز تماس را در اختیار شما قرار می دهد و نیازی به نرم افزار جانبی برای مدیریت آن نخواهید داشت.


9. اتوماسیون خدمات مشتری 


نرم افزارهایی که امکان طراحی پورتال و صفحات خدمات مشتری را ارائه میکنند انتخاب بهتری هستند.امکانات خدمات مشتریان مانند صفحه سوالات رایج، چت بات ها و پاسخگویی از طریق ایمیل به سرعت در حال حرکت به سمت خودکار شدن و هوش مصنوعی هستند.
 


10. نسخه ابری یا محلی؟ 


نرم افزار های CRM در قالب های متنوعی ارائه می شوند - تحت وب یا SaaS، سی آر ام آنلاین و یا محلی. نرم افزار های CRM محلی با شبکه ای گسترده از سخت افزار و نرم افزار و قابلیت شخصی سازی بالا برای فعال شدن و ذخیره اطلاعات به لایسنس نیاز دارند. نرم افزار های CRM ابری در یک سرور ریموت قرار گرفته اند و وظیفه به روز رسانی نرم افزار، تمهیدات امنیتی، تعویض قطعات و تهیه بکاپ در آنها به عهده فروشنده خدمات است. برای هر دوی آنها می توان به نکات منفی و مثبتی اشاره کرد که قبل از انتخاب باید حتما مد نظر قرار داده شوند.
 

  • دانا پرداز
  • ۰
  • ۰

 قبل از خرید نرم افزار CRM، لازم است به میزان بودجه، تحقیقات در مورد مزایای استفاده از نرم افزار در بلند مدت و دموی نرم افزار توجه ویژه داشته باشید.در این مطلب قصد داریم تجربه مدیران کسب و کارها درباره نرم افزار CRM را با شما به اشتراک بگذاریم و نکاتی که باید هر مدیری پیش از خرید نرم افزار مدیریت مشتریان بداند را در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین نرم افزار CRM

 

اگر میخواهید بدانید که بهترین نرم افزار CRM بازار کدام است باید بگوییم که این پرسش یک پاسخ کوتاه ندارد، زیرا همه نرم افزارهای CRM نمی توانند تمام نیازهای شرکت ها را برآورده کنند. برخی نرم افزار های CRM برای شرکت های کوچک مفید هستند، برخی دیگر برای شرکت های بزرگ و بعضی به نیازهای خاص تجاری می پردازند. نخستین سوالی که باید هنگام خرید نرم افزار CRM از خود بپرسید این است که آیا این محصول می تواند به نیازهای کسب و کار من پاسخ دهد؟ 

 


پیش از خرید نرم افزار باید تحقیقات کاملی درباره امکانات نرم افزارهای مدیریت خدمات مشتری موجود در بازار داشته باشید. و مناسب ترین محصول با توجه به نیازهای خود را بیابید. برای انتخاب و خرید نرم افزار CRM به برند تجاری، ویدئو های تبلیغاتی یا توصیه بازاریابان توجه نکنید. این نرم افزار باید در واقعیت، هم در حال حاضر و هم در آینده پاسخگوی نیازهای شرکت باشد.
ممکن است انتخاب نرم افزار سی آر ام مناسب کمی زمان بر باشد اما نرم افزار مدیریت خدمات مشتری (CRM) مناسب میتواند هزینه های شما را به صورت چشمگیری کاهش داده و راندمان تیم های کاری و فروش شما را افزایش دهد. تیم حرفه ای مشاوران شرکت دانا پرداز با ارائه پیشنهادات کاملا شخصی سازی شده برای کسب و کار شما و فراهم کردن شرایط تست نرم افزار، می تواند در مسیر انتخاب نرم افزار CRM مناسب شما را همراهی کند.
با داشتن یک نگاه صحیح به اولویت های کسب و کار، در کنار آگاهی از الزامات و عملیات روزانه مورد نیاز، قادر خواهید بود موانعی را که در مسیر تصمیم گیری درست وجود دارد، برطرف کنید.
 

  • دانا پرداز