نرم افزار CRM

پیوندها
  • ۰
  • ۰

مسئولیت اجتماعی شرکت ها یک مفهوم مدیریتی است که به موجب آن شرکت ها دغدغه های اجتماعی و زیست محیطی را در عملیات تجاری و تعاملات خود با ذینفعان خود ادغام می کنند. CSR به طور کلی به عنوان راهی است که از طریق آن یک شرکت به تعادل الزامات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی دست می یابد، در حالی که در عین حال به انتظارات سهامداران و ذینفعان می پردازد.

CSR یک مفهوم استراتژیک مدیریت کسب و کار که باید با مقاصد خیریه، حمایت مالی یا بشردوستانه تمایز قائل شود و میتواند به طور مستقیم شهرت یک شرکت را افزایش می دهد و برند آن را تقویت می کند.

ترویج پذیرش CSR نیازمند رویکردهایی است که متناسب با نیازها و ظرفیت های مربوط به این کسب و کارها باشد و بر دوام اقتصادی آنها تأثیر منفی نگذارد. رویکرد TBL به عنوان چارچوبی برای اندازه گیری و گزارش عملکرد شرکت در برابر عملکرد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی استفاده می شود. این تلاشی است برای همسو کردن شرکت‌های خصوصی با هدف توسعه پایدار جهانی با ارائه مجموعه‌ای از اهداف کاری جامع‌تر از صرف سود. دیدگاه در نظر گرفته شده این است که برای اینکه یک سازمان پایدار باشد، باید از نظر مالی ایمن باشد، اثرات منفی محیطی خود را به حداقل برساند (یا به طور ایده آل حذف کند) و مطابق با انتظارات جامعه عمل کند.

موضوعات کلیدی CSR


مدیریت زیست محیطی، کارایی زیست محیطی، منبع یابی مسئولانه، مشارکت ذینفعان، استانداردهای کار و شرایط کاری، روابط کارکنان و جامعه، برابری اجتماعی، تعادل جنسیتی، حقوق بشر، حکمرانی خوب، و اقدامات ضد فساد.

یک مفهوم CSR که به درستی اجرا شده باشد می تواند مزایای رقابتی مختلفی را به همراه داشته باشد، مانند افزایش دسترسی به سرمایه و بازار، افزایش فروش و سود، صرفه جویی در هزینه های عملیاتی، بهبود بهره وری و کیفیت، پایگاه منابع انسانی کارآمد، بهبود تصویر و شهرت برند، افزایش مشتری. وفاداری، تصمیم گیری بهتر و فرآیندهای مدیریت ریسک 

  • ۰۰/۱۰/۲۵
  • دانا پرداز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی