نرم افزار CRM

پیوندها

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله با روش‌هایی که به شما در استفاده‌ هرچه بهتر و موثرتر از سیستم CRM کمک می‌کند، آشنا خواهید شد.

بدون تردید نرم افزار  CRM یکی از با ارزش‌ترین سیستم‌هایی است که هر کسب و کار کوچکی می‌تواند آن را پیاده ‌سازی کند. پیاده ‌سازی سی آر ام به اندازه‌ی کاری که کارکنان در شرکت انجام می‌دهند، اهمیت داشته و بکارگیری آن در طولانی مدت، بسیار بیشتر از فعالیت کارکنان در روند کسب و کار تاثیر می‌گذارد.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌ها با بکارگیری نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) براحتی می‌توانند فروش خود را تا 20% افزایش دهند. اما ارزش هر سیستم به اندازه‌ ارزش اطلاعاتی است که درون آن وجود دارد.

چطور کارکنان را به استفاده از نرم افزار CRM ترغیب کنیم؟


سیستم CRM را ساده کنید


بزرگترین اشتباهی که شرکت‌ها انجام ‌می‌دهند این است که سعی در پیاده سازی نرم افزار CRM بسیار پیچیده دارند.
همچنین آنها حجم زیادی از اطلاعات را ردیابی می‌کنند. هر سیستم CRM تنها به این موارد نیاز دارد: اطلاعات مشتریان بالقوه، زمان و موضوع آخرین مکالمه، یادآوری و ثبت کارهای انجام شده، فردی که کار به او تخصیص داده شده و فرصتی (Opportunity) که بیشترین ارزش مالی را دارد.

از سازگاری نرم افزار CRM با سایر سیستم‌های شرکت اطمینان حاصل کنید


آیا این سیستم CRM مکمل سیستم‌های در حال استفاده است؟ آیا ورود و خروج داده‌ها در سیستم CRM به سادگی انجام می‌شود؟ اگر CRM را یک بخش کاملا مجزا در نظر بگیرید که با سایر سیستم‌ها ارتباطی نداشته باشد، تاثیر چندانی بر روی بهبود فروش شما نخواهد گذاشت.

کارکنان را بارها و بارها آموزش دهید


کار کردن با سیستم CRM را برای کارکنان ساده کنید تا آنها بتوانند به امورات خود رسیدگی کنند. به کارکنان نحوه‌ی کار با سیستم CRM از طریق تلفن‌های هوشمند و تبلت را نشان دهید. افرادی را که در اصطلاح “Super user” هستند و می‌توانند کاربر برتر سیستم CRM شما باشند، شناسایی کنید و به کارکنانی که بطور کارآمد از سیستم CRM استفاده می‌کنند، پاداش دهید.

اگر فعالیتی داخل سیستم CRM وجود ندارد بدین معناست که هرگز رخ نداده است


هر شرکتی می‌بایست سیستم CRM (Customer relationship management) خود را به عنوان تنها منبع اطلاعاتی شامل تاریخچه‌ مربوط به فعالیت‌های کارکنان در نظر بگیرد. هیچ یک از کارکنان بابت فعالیتی که در نرم افزار CRM تاریخچه‌ای در خصوص آن ثبت نشده باشد، پاداشی دریافت نخواهند کرد. یک مدیر موفق فروش به استفاده از چنین سیستمی نیاز دارد تا بتواند از طریق آن عملکرد کارکنان را مشاهده و ارزیابی کند.

استفاده کاربردی از گزارش‌ها


اطمینان حاصل کنید که می‌توانید از داده‌ها، گزارش‌های Real time و زنده دریافت خواهید کرد. در این خصوص به سوالاتی که در ادامه آورده شده، پاسخ دهید: کارشناس فروش A چه فعالیت‌هایی در طول هفته‌ی گذشته انجام داده است؟ بهترین فرصت‌های فروش کدامند؟ آیا ما در سه ماه اخیر به هدف فروش خود رسیده‌ایم؟

شما تا چه اندازه از سیستم CRM خود بصورت کارآمد استفاده می‌کنید؟

 

هفت دلیل استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان


1. بهینه سازی روند بازاریابی


بازاریابان در هر کسب و کاری، همیشه در حال تحقیق برای پیدا کردن و مورد هدف قرار دادن جامعه ای از مشتریان مناسب هستند؛ برای این منظور، بهترین نرم افزار CRM می تواند با کشف نیازهای مشتریان و مشخص کردن رفتار آنها نقش بزرگی در پیشرفت کسب و کارها ایفا کند.  یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، داده های مربوط به رفتار مشتری را در اختیار تیم بازاریابی قرار می دهد تا با استفاده از این اطلاعات، مناسب ترین زمان و روش برای ارائه پیشنهاد فروش به هر مشتری را پیدا کرده و از اطلاعات به دست آمده در جهت افزایش میزان مشتریان احتمالی استفاده کند.

2. بهینه سازی فرایند گردش کار 


نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، با استفاده از مجموعه ای از ابزارها و فرایندها بار وارد و ذخیره کردن حجم زیادی از داده های مرتبط با رفتار مشتری را از دوش کسب و کارها بر می دارند. فرآیندهای گردش کار، عملیات ها و کارهای روتین فروش مانند ورود اطلاعات را به صورت خودکار انجام می دهد تا کارشناسان فروش زمان بیشتری برای تحقیقات بازار و یافتن روش های نوین فروش در اختیار داشته باشند. برای مثال یکی از گردش کارهای رایج در نرم افزار CRM دانا ارسال ایمیل دوره ای به مشتریان سابق است. این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود و و به مشتری این حس را منتقل می کنید که کسب و کار شما تمام توجهش را به او معطوف کرده است.

3. بهینه سازی فرایند آنالیز داده ها


نرم افزار CRM داده ها و اطلاعات بسیار ارزشمندی در زمینه فعالیت های بازاریابی را در اختیار شما قرار خواهد داد. با استفاده از این اطلاعات می توانید کمپین های بازاریابی را دقیق تر و قدرتمندتر طراحی کنید و با توجه به داده های آماری به دست آمده از مشتریان، می توانید پیشنهاد های فروش را مطابق با سلیقه هر مشتری ارائه کرده و میزان فروش خود را افزایش دهید.

گزارشهای استاندارد و شخصی سازی شده قابل ارائه توسط نرم افزار CRM به کسب و کارها بینشی ارزشمند در زمینه فعالیت ها و کمپین های مختلف، عملکرد هر کارشناس و درصد پایداری استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتریان ارائه می دهد. به همین دلیل است که اکثر شرکت های موفق، به جای صرف ساعت ها زمان برای تحلیل و آنالیز داده های مختلف، از یک نرم افزار CRM استفاده می کنند.

 

4.ارتقاء کیفیت ارتباط با مشتریان


مهم ترین رمز موفقیت در کسب و کارهای مشتری محور یک فاکتور بسیار ساده است: رضایت مشتری.  استفاده از یک نرم افزار CRM با هدایت فعالیت های بازاریابی و فروش در جهت مناسب، می تواند رضایت مشتریان را جلب نماید و در نهایت موجب افزایش فروش خواهد شد. نرم افزار CRM کلیه سوابق رفتار مشتری از تماس اولیه و بازدید از سایت تا خریدهای نهایی شده را ذخیره می کند و به صورت گزارش و نمودارهای آماری در اختیار شما قرار می دهد. با بررسی این اطلاعات، شما دقیقا می دانید که مشتری چه می خواهد و چه انتظاراتی دارد و می توانید با مناسب ترین روش با هر مشتری در ارتباط باشید و در نتیجه رضایت مشتریان را جلب نمایید. همچنین می توانید با جمع آوری بازخوردهای مشتریان، در آینده در مورد فرایند ارائه محصول یا خدماتتان دقیق تر عمل کنید.

5. دسترسی آسان به اطلاعات مشتریان


اطلاعات مختلف مشتریان مانند اطلاعات تماس و سوابق خرید مشتری به صورت طبقه بندی شده در پایگاه داده نرم افزارهای CRM ذخیره می شوند و کارشناسان می توانند با توجه به نقش و سطح دسترسی خود به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. برای سازمان های بزرگ و شرکت هایی که با مشتریان بسیاری سروکار دارند ممکن است نگرانی هایی درباره نگهداری از پایگاه داده های حجیم به وجود بیاید. راه حل های مختلفی برای این مشکل ارائه شده است. برای مثال شرکت دانا پرداز نرم افزارهای CRM را در دو نسخه ابری و محلی به بازار عرضه کرده است. در نسخه ابری، پایگاه داده های مشتریان در سرورهای درون شرکت نگهداری می شوند و نگرانی بابت حجم بالای پایگاه داده وجود نخواهد داشت. این پایگاه داده ابری بوده و با در اختیار داشتن دسترسی های لازم و اینترنت، قابل دسترسی است.

 

6. بررسی فعالیت های کارشناسان 


بسیاری از صاحبان کسب و کار برای بررسی و رصد فعالیت کارشناسان و تخصیص وظایف مختلف به آنها از نرم افزار CRM استفاده می کنند. در واقع با خرید CRM  و استفاده از آن برنامه کاری تمام کارشناسان به وضوح مشخص است و با یک بررسی ساده می توان عملکرد کارشناسان را ارزیابی کرد، میزان فعالیت های انجام شده و فروش های موفق هر کارشناس را مشاهده کرد و مسئولیت ها را بر اساس توانایی بین کارشناسان تقسیم کرد.

7.  دسترسی به راه حل های مقیاس پذیر


تا همین ۱۰ سال پیش نرم افزارهای CRM با قیمت بالا و فرآیند نصب پیچیده، محصولاتی بودند که به نظر می‌رسید تنها برای کسب و کارهای بزرگ مناسب اند. اما امروزه وجود نسخه ابری این نرم افزار ها با امکان نصب بسیار آسان و هزینه تمام شده پایین، امکان استفاده از آنها برای کسب و کارهای کوچک تر را هم  فراهم کرده است. همچنین این نرم افزارها می توانند همگام با سازمان رشد کرده و به عنوان ابزاری همیشگی مورد استفاده قرار بگیرند.

امروزه پیدا کردن یک نرم افزار CRM فوق العاده با قیمت مناسب که هزینه های نگهداری و به روز رسانی آتی را هم به گردن کسب و کارها نمی‌اندازد کار چندان دشواری نیست. نرم افزار CRM دانا، با امکان نصب محلی و ابری، می تواند تمام مزایای ذکر شده را برای کسب و کارها به همراه داشته و آنها را در جهت رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش همراهی کند.

 

چرا کسب و کار ها از نرم افزار CRM استفاده میکنند

  • دانا پرداز
  • ۰
  • ۰

امروزه کسب و کارهایی که به صورت آنلاین به متقاضیان خدمات‌رسانی می‌کنند، در حال افزایش هستند و همان طور که می‌دانید ارتباط گرفتن با مشتریان برای ایجاد حس اعتماد و یا رفع مشکلات احتمالی‌شان، قبل یا بعد از خرید دارای اهمیت است که برای این منظور بکارگیری از نرم افراز چت آنلاین یکی از بهترین روش‌هاست که این امکان در حال حاضر توسط بسیاری از وب‌سایت‌ها در نظر گرفته شده است.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که برای خرید اقلام مورد نیازتان وارد سایتی شده‌اید که هیچ‌گونه پل ارتباطی با مشاوران در سایت وجود نداشته که این موضوع کارتان را برای خرید سخت کرده است. به طور کلی مدیران وب‌سایت‌ها خصوصاً سایت‌هایی که محصولات مورد نظرشان را برای فروش قرار می‌دهند باید تعامل و ارتباط مناسبی با مشتریان داشته باشند تا از این رو بتوانند فروش بهتری نصیب‌شان شود. به همین جهت ما در این مقاله قصد داریم نرم افراز چت آنلاین وب‌سایت را معرفی کنیم.

نرم افزار چت آنلاین سایت چیست؟

به طور حتم همه‌ی ما در گوشی‌های همراه‌مان از برنامه‌های ارتباطی مختلفی استفاده می‌کنیم که ممکن است به صورت چت، صوت، ویدئو و یا حتی تلفیقی از این موارد باشد. این در حالی است که این نوع قابلیت‌ها برای وب‌سایت‌ها نیز وجود دارد که در قالب چت زنده در اختیار مشتریان یا کاربران قرار داده می‌شود.

در واقع وقتی یک سایت را انتخاب می‌کنید و وارد آن می‌شوید، احتمالاً در یکی از گوشه‌های سایت پنجره کوچکی مشاهده خواهید کرد که به عنوان نرم افراز چت آنلاین شناخته می‌شود که امکان برقراری ارتباط به صورت متنی یا گاهاً صوتی را برای افراد فراهم می‌کند. استفاده از این سیستم دارای مزیت‌های مختلفی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد تا اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و هنوز فرصت استفاده از آن را بدست نیاورده‌اید، تجدید نظر کنید.

نرم افزار چت آنلاین سایت چیست؟

ضرورت بکارگیری از نرم افزار گفتگوی آنلاین

بسیاری از مدیران که کسب و کار آنلاین دارند، هنوز هم برای استفاده از چت زنده در سایت‌شان قانع نشده‌اند. این دسته از مدیران بر این عقیده‌اند که بکارگیری از نرم افزار گفتگوی آنلاین، در نظر گرفتن هزینه‌های اضافی است. حال ما در ادامه به مزیت‌های نرم افراز چت آنلاین خواهیم پرداخت تا اگر تا به این لحظه تصمیم به استفاده از این قابلیت نگرفته‌اید، مجدداً به بررسی آن اقدام کنید:

افزایش فروش

پاسخگویی آنلاین با استفاده از برنامه‌های چت آنلاین یکی از مهم‌ترین روش‌های ایجاد حس اعتماد در مشتری است. همان طور که می‌دانید اعتمادسازی در بازاریابی نقش به سزایی در افزایش فروش دارد و یکی از بسترهایی که به راحتی می‌توانید برای این منظور از آن بهره ببرید، بکارگیری از چت زنده است. به طور کلی پاسخگویی سریع به سوالات و ابهامات مشتریان در نرم افراز چت آنلاین به خوبی می‌تواند شرایط فروش را بهبود ببخشد.

افزایش وفاداری مشتریان

در آمارهای جهانی منتشر شده مشخص شد افراد مختلف بلافاصله پس از وارد شدن به سایت‌های خدماتی و فروش، یک‌ راست به سراغ دکمه چت آنلاین می‌روند و اصلاً کاری به شماره تماس یا ایمیل شرکت ندارند. این موضوع نشان می‌دهد همین که متقاضیان می‌توانند در کمترین زمان ممکن به جواب سوال‌شان برسند، حس خوبی به آنها دست خواهد داد. از طرف دیگر وجود چت آنلاین این احساس را در مشتریان ایجاد می‌کند که انگار به صورت حضوری در فروشگاه قرار دارند. همه‌ی این موارد افزایش وفاداری و رضایت مشتریان را نتیجه می‌دهد.

کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها

همان طور که می‌دانید پشتیبانی از همه‌ی مشتریان یک هزینه هنگفت را می‌طلبد که استفاده از نرم افراز چت آنلاین تا حد چشم‌گیری هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. در واقع اگر قصد بکارگیری از چنین سیستمی را نداشته باشید، ملزم به راه‌اندازی یک سیستم تماس تلفنی با تعداد پرسنل زیاد هستید که پر واضح است به نسبت در نظر گرفتن سیستم چت آنلاین به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز خواهد داشت. لذا اگر یک پشتیبانی بدون دردسر از مشتریان را می‌خواهید، کافی است از بهترین سرویس چت آنلاین استفاده کنید.

جمع‌آوری اطلاعات

یکی از مزیت‌های راه‌اندازی چت آنلاین، جمع‌آوری اطلاعات کاربران است. همان طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که یکی از آنها ارسال ایمیل یا پیامک است. شما مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانید با راه‌اندازی سرویس چت آنلاین و در زمان برقراری ارتباط با مشتریان، به دریافت ایمیل و شماره تماس اقدام کنید تا با حفظ این اطلاعات در وقت مناسب به ارسال ایمیل یا پیامک‌های تبلیغاتی بپردازید.

پیشی گرفتن از رقبا

اگر عنوان کنیم بیش از 90 درصد کسب و کارهایی که دارای فروشگاه‌های اینترنتی یا سایت‌های خدماتی هستند از وجود و مزایای بی‌شمار نرم افراز چت آنلاین وب سایت آگاهی ندارند، بی‌راه نگفته‌ایم. بنابراین اگر هر چه زودتر نسبت به نصب و راه‌اندازی این قابلیت اقدام کنید، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی از رقبایتان پیشی بگیرید.

نرم افزار گفتگوی آنلاین

بهترین نرم افزار چت زنده باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

حال که با مزایای سیستم چت زنده آشنا شده‌اید، باید ویژگی‌های چنین قابلیتی را نیز بدانید تا در صورتی که تصمیم به استفاده از آن گرفته‌اید، بتوانید بهترین سیستم را تهیه کنید. ما در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار چت زنده اشاره خواهیم کرد:

1- راحتی در عملکرد

وجود سرعت و عملکردی راحت در سامانه چت زنده یکی از مواردی است که باید در هنگام در نظر گرفتن آن مورد بررسی قرار بگیرد. همیشه به یاد داشته باشید که ارتباط سریع‌تر خواسته و انتظار اکثر مشتریان است و اگر در برنامه‌ی راه‌اندازی شده‌تان در قالب چت زنده چنین قابلیتی وجود نداشته باشد، حتماً متقاضیان زیادی را از دست خواهید داد.

2- حفظ کردن پیام‌های گذشته

یکی دیگر از امکانات چت آنلاین می‌تواند ذخیره کردن پیام‌های رد و بدل شده‌ی قبلی باشد. در واقع از تاریخچه چت صحبت می‌کنیم. مزیت این قابلیت این است که در مراجعات بعدی، مشاوران آنلاین می‌دانند که با چه کسی گفتگو می‌کنند و شاید این موضوع به آنها در حل سریع‌تر مشکلات‌ کمک کند.

3- داشتن دمو قبل از خرید

برای این که یک سیستم نرم افراز چت آنلاین را بررسی کنید، حتماً از سازنده‌ی آن درخواست دمو نمایید. این موضوع می‌تواند شمای کلی نرم افزار را به شما نشان دهد تا اگر نیاز به تغییرات باشد، در اسرع وقت در نظر گرفته شود.

با  استفاده از داناچت، نحوه تعامل با مشتریانتان را متحول کنید

برای این که یک سیستم نرم افراز چت آنلاین مناسب داشته باشید، باید به یک شرکت شرکت نرم افزاری شناخته شده مراجعه کنید. برای این منظور پیشنهاد ما استفاده از داناچت است. این شرکت با دارا بودن متخصصین باتجربه به خوبی می‌تواند انتظارات شما مدیران عزیز را در خصوص چگونگی در نظر گرفتن چت آنلاین برآورده کند. گفتنی است که تیم دانا چت در حال حاضر بیش از 3000 نمونه کار موفق دارد که بسیاری از سازمان‌ها و ادارات در کشور جزو آنها هستند.

ضمناً از مزیت‌های بکارگیری از تیم داناچت می‌توان به استفاده از دموی کاملاً رایگان نرم افراز چت آنلاین اشاره کرد که خیال شما را از کیفیت نهایی کار راحت می‌کند. بنابراین برای داشتن چنین سیستم فوق العاده‌ای که فروش کسب و کارتان را در درجه اول افزایش می‌دهد و ارتباط‌تان را با مشتری حفظ خواهد کرد، کافی است که با استفاده از راه‌های در نظر گرفته شده، با مشاوران تیم داناچت ارتباط برقرار کنید.
 

بهترین روش تعامل با مشتریان وب سایت چیست؟

  • دانا پرداز